Nasza witryna logowania może przechować niewielką ilość danych w Państwa przeglądarce aby polepszyć komfort użytkowania. Dzięki temu będziemy mogli zmniejszać ilość danych które trzeba podać przy logowaniach oraz pozyskiwać informację na temat wykorzystania strony, celem jej dalszego ulepszania. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na te działania.
Opublikowano 2020-04-17. Przeczytasz w ok. 10 min.

Dlaczego dostęp on-line?

W dawnych czasach, zanim internet stał się popularny standardową ścieżką komunikacji właściciela z zarządcą nieruchomości był telefon lub wizyta osobista w biurze. Wielu zarządców nadal czuje się komfortowo oferując jedynie te możliwości, uzupełniając je jedynie okazjonalnie o obsługę e-mail.

Te rozwiązania są jednak bardzo kosztowne czasowo zarówno dla właścicieli lokali, jak i dla samego zarządcy. Odwiedzającego klienta ktoś musi przyjąć (ok 15 min. czasu pracownika), telefon ktoś odebrać i odpowiedzieć na pytania (ok 5 min. czasu pracownika + przerwanie tego co akurat robił), na maila ktoś musi odpisać (ok 2 min. czasu pracownika). Robienie tego, kiedy istnieją rozwiązania, pozwalające uniknąć tej pracy to marnotrawstwo własnego czasu.

Uruchamiamy dostęp on-line

Rozwiązanie wydaje się zatem proste. Nadajemy właścicielom loginy i hasła, rozdajemy je właścicielom i zadowoleni patrzymy, jak ubywa nam bieżącej pracy. Problem w tym, że efekty zdają się być niewielkie…

Problem polega na tym, że nie wszyscy właściciele początkowo chętnie korzystają z nowej funkcjonalności. Jest to odkrycie o dość niespodziewane, wiedząc, że obecnie prawie każdy ma jakiś rodzaj smartfona z podstawowym chociaż dostępem do internetu lub komputer z internetem w domu lub pracy.

Główną przyczyną takiej sytuacji jest fakt, że właściciele mają potrzebę zalogowania się do systemu okazjonalnie (powiedzmy raz w miesiącu). Przy natłoku innych, życiowych spraw po prostu nie pamiętają jak się zalogować. Za pierwszym, drugim razem jeszcze odszukają dokument z danymi logowania, a kolejnym razem, jeżeli nie udało się im utrwalić w teog pamięci, wrócą do dotychczasowych metod komunikacji.

Jedną z innych przyczyn jest konieczność poznania nowego narzędzia. Szczególnie u osób niepracujących na codzień z internetem może to być spore wyzwanie. Brak zrozumienia prezentowanych treści będzie powodował brak chęci korzystania z tego kanału komunikacji.

Jeszcze innym powodem może być niedostosowanie podglądu on-line do urządzenia którym właściciel się posługuje. Obecnie większość czasu w internecie spędzamy na urządzeniach mobilnych. Jeżeli podgląd on-line zakłada przeglądanie przez komputer, to naturalnie nie można oczekiwać zaangażowania właścicieli.

Jakie rozwiązania ma Weles3?

Mając na uwadze te problemy, staramy się tworzyć rozwiązania, które będą sobie z nimi możliwie radzić.

  • dajemy wiele możliwości logowania - oprócz nazwy użytkownika i hasła, także logowanie przez PIN oraz za pomocą połączenia z kontami Google lub Facebook
  • dajemy możliwość zmiany i odzyskiwania hasła, jeżeli w systemie podany jest adres e-mail
  • cały czas formę naszego dostepu i wprowadzamy aktualizację poprawiające przystępność i czytelność
  • mamy jedną stronę właściwą zarówno dla komputerów stacjonarnych i urządzeń mobilnych
  • na urządzeniach mobilnych można zainstalować stronę tak aby wyglądała jak aplikacja natywna (tzw. PWA)
  • udostepniamy nowe funkcje takie jak widomości PUSH (powiadomienia) czy płatności (na dzień pisania tego artykułu w fazie ostatnich testów)
  • robimy wiele innych rzeczy, aby dostęp był szybki i bezpieczny

Czy to wystarczy?

Powyższe wystarczy aby wyprzedzać konkurencję, ale nie jest to jeszcze stan, który nas zadowala.

Problemem nadal jest fakt, że to właściciel musi pamiętać, że potrzebuje zalogować się do systemu i to właśnie planujemy zmienić.

Naszym celem jest przeniesienie koniecnzości pamiętana z właściciela na system. W ten sposób oraz planujemy osiągnąć cykliczność logowania i faktyczne używanie naszego podglądu on-line.

Co trzeba zrobić?

Motorem promowania dostępu on-line będzie zawsze zarządca. Jest to działanie w obopulnym interesie zarządcy i właścicieli. Dobre praktyki, które zwiększają zainteresowanie właścicieli to:

  • włączenie płatności przez podgląd on-line
  • informowanie o danych logowania na zaliczkach
  • informacje mailowe z informacjami o możliwości logowania
  • informacje wywieszone na tablicy ogłoszeń w nieruchomości
  • informacja w rozmowach z właścicielami
  • informacja o możliwości logowania on-line przy odpowiedziach na maile/telefony
  • wprowadzanie w systemie adresów mailowych właścicieli - pozwoli to na wysyłkę informacji oraz ewentualne odzyskiwanie hasła przez właściciela

Jak będziemy jeszcze pomagać

Z naszej strony planujemy kolejne rozwiązania, które będą miały na celu pomóc zarządcom dotrzeć z podglądem on-line dla właścicieli:

  • wprowadziliśmy obecnie możliwość realizacji płatności przez podgląd on-line, co da właścicielom motywację do bieżących wizyt i utrwalenia tej formy komunikacji
  • wprowadziliśmy możliwość zalogowania się do płatności bez konieczności pamiętania danych autoryzacyjnych (użytkownik/hasło)
  • wprowadzimy nową stronę do logowania dla właścicieli - osobną niż dla administratorów
  • wprowadzimy automatyczne przypominanie o konieczności logowania przez wiadaomości PUSH (powiadomienia)
  • będziemy oferować dodatkowe usługi za pomocą podglądu on-line
  • projektujemy przyjazną instruckję do podglądu
  • dodamy bezpośrednio w systemie narzędzie do analizy częstotliwości logowań wraz z narzędziami do nadawania dostępów i informowania o nich

Nasza wizja

Wierzymy, że współnym działaniem możemy sprawić, że znaczna część właścicieli będzie korzystała z podglądu on-line jako głównego kanału pozyskiwania informacji o nieruchomości. Pozwoli to zaoszczędzić czas pracy zarządcy oraz poprawi komfort właścicieli. Dzięki możliwości płatności w podglądzie on-line poprawi to też terminowość regulowania zaległości.

Korzyści jest na prawdę bardzo wiele. Wystarczy po nie sięgnąć.